Kredietwaarschuwing werkt uitstekend

De leus ‘Let op! Geld lenen kost geld’ die bij leenspotjes op tv te zien is, lijkt te werken. Veel mensen kennen de waarschuwing en ze denken er ook over na, zegt de financiële waakhond AFM. Makkelijk geld lenen bestaat niet.

Twee derde van de Nederlanders kan de zin spontaan opdreunen. Een kwart heeft er wel eens van gehoord. Driekwart van de mensen zegt dat de waarschuwing aanzet tot beter nadenken over lenen. Reclamemakers moeten bij commercials voor leningen de zin vermelden. Dat geldt voor alle media. Het valt de AFM op dat de waarschuwing op websites wel nog vaak ontbreekt.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s